fa
jalali
1400
6
1
gregorian
2021
9
1
15
32
online
1
fulltext
fa
ارزیابی رفتار لرزهای سازه بلند مرتبه قاب خمشی محیطی دسته شده تحت زلزلههای متوالی
Evaluation of Seismic Performance of Tall Bundled Tube Structural System Under Multiple Earthquakes
هدف از این پژوهش، ارزیابی پارامترهای پاسخ یک ساختمان فولادی 20 طبقه با ساختار قاب خمشی محیطی دسته شده تحت شتاب نگاشتهای حوزه نزدیک سه مولفه ای به همراه اثرات پس لرزه ها میباشد. ساختار طیفی و مشخصات فیزیکی پسلرزهها نیز با شدتهای متفاوت بوده و فرایند مدلسازی ارتعاشات زمین بر اساس نسبتهای مختلف بیشینه شتاب پس لرزه به بیشینه شتاب تحریک اصلی صورت گرفته است. ضوابط و توصیههای آیین نامههای طرح لرزهای سازه ها، بر اساس تعیین "زلزله طرح" بوده و از اثرات پس لرزهها بر روی روند طراحی صرف نظر شده است. این در حالی است که در نواحی با خطرپذیری بالا پس از وقوع تحریک اصلی، پس لرزههایی با بزرگای مختلف و در فواصل زمانی متفاوت رخ میدهند. مشخصه اصلی موجود در تاریخچه زمانی زمینلرزه های نیرومند حوزه نزدیک، وجود پالسهای متوالی و پیوسته سرعت با پریود بلند و دامنه بزرگ است. وقوع پس لرزه های قوی و متوالی، میتواند سبب تجمع جابجایی ماندگار در رفتار لرزهای سازه بشود. پارامترهای پاسخ بررسی شده در این مطالعه، پوش بیشینه جابجایی نسبی (دریفت) طبقات، جابجایی نسبی ماندگار طبقات، مکانیزم مفاصل پلاستیک و آرایش نیرویی حاصل از اثر لنگی برش است. ارزیابی نتایج این تحقیق نشان میدهد که اندازه و تغییرات پارامتر جابجایی نسبی ماندگار طبقه، وابستگی مستقیم به ماهیت شتاب نگاشت از لحاظ چگونگی اثرات جهتداری و نیز نسبت طیفی میان بیشینه شتاب پس لرزه به بیشینه شتاب تحریک اصلی دارد. نمودارهای جابجایی نسبی ماندگار تحت اثر زلزله های متوالی حاوی پسلرزه، در حالت میدان آزاد و بدون مقیاس و نیز در حالت مقیاس شده، تغییرات قابل ملاحظهای را به نمایش میگذارد. حفظ مشخصات رفتار پایدار سازه بویژه در بازه زمانی پالس بزرگ سرعت و پس لرزه های پیوسته آن، همراه با حفظ دامنه تغییرمکان جانبی در محدوده ایمن، موضوع مهم در بحث فوق است.
Provisions and recommendations of seismic codes are generally based on the determination of design earthquake and the effects of aftershocks is neglected. Moreover, in regions with high seismicity risk, aftershocks with different magnitude and occurrence time would take place following the main-shock. The main purpose of this paper is to evaluate seismic response parameters of a twenty-story bundled tube frame subjected to three-components near-field ground motions considering the effects of aftershocks. Spectral and physical characteristics of aftershocks encompass a wide range of magnitudes. Hence, the ground shaking modeling procedure is conducted via different ratios of aftershock peak ground acceleration divided by that of the proposed main-shock. The main characteristic of strong ground motion records used in this research is the existence of consecutive long duration, high amplitude velocity pulses. Occurrence of successive strong aftershocks leads to accumulation of permanent displacement as well as residual drift in the structures. In order to generate aftershocks, the randomized approach was applied in this study. The response parameters studied in the current paper include maximum story drift envelope, story residual drift, plastic hinge mechanisms and induced axial forces due to shear lag effect. The results obtained from analyses reveal that the amount of story drift and its variations, are directly proportional to the presence of rupture directivity effects in earthquake record as well as the ratio of aftershock peak ground acceleration to that of the main-shock, i.e. PGAas/PGAms. Moreover, residual drift under earthquake tremors containing successive aftershocks, either free field records (related to the actual dynamic behavior viewpoint) or scaled ones (related to the performance based design viewpoint) represents considerable variations.
Bundled Tube, Nonlinear Response, Mainshock, Aftershock, Nearfield Record, Velocity Pulse
قاب محیطی دسته شده, رفتار غیرخطی, لرزه اصلی, پس لرزه, رکورد حوزه نزدیک, پالس سرعت
5
20
http://journalisss.ir/browse.php?a_code=A-10-384-3&slc_lang=fa&sid=1
2020/07/23
1399/5/2
2021/09/14
1400/6/23
Mohamadi
Mohamadi
Kharazmi University
شهرزاد
محمدی
shahrzad.mohammadi9271@gmail.com
0031947532846003073
0031947532846003073
No
دانشگاه خوارزمی
Afshin
Meshkat-Dini
Kharazmi University
افشین
مشکوه الدینی2
meshkat@khu.ac.ir
0031947532846003074
0031947532846003074
Yes
دانشگاه خوارزمی
Ali
Massumi
Kharazmi University
علی
معصومی
massumi@khu.ac.ir
0031947532846003075
0031947532846003075
No
دانشگاه خوارزمی
fa
بررسی آزمایشگاهی سختی، مقاومت و برش پایه دیوارهای برشی فولادی صاف و موجدار ذوزنقهای قائم
Experimental Investigation for Stiffened, Strengh and Cut the Base Steel Plate Shear Wall and Trapezoidally Corrugated Plumb
تاکنون سیستمهای متنوعی برای مقاومت در برابر بارهای جانبی ناشی از باد و زلزله، پیشنهاد شدهاست که میتوان به قاب خمشی، انواع مهاربندها، دیوار برشی بتنی، انواع سیستمهای مستهلک کننده انرژی نام برد. مهمترین پارامترهایی که در انتخاب سیتم مقاوم در مقابل بارهای جانبی مورد توجه میباشد، عبارتند از: سختی، مقاومت، شکلپذیری. دیوارهای برشی فولادی که به دوصورت صاف و تقویت شده، کار برد دارند یک سیستم نسبتا جدیدی برای مقاومت در برابر بادهای جانبی میباشد و مطالعات محققان در چهار دهه گذشته نشان میدهد دیوارهای برشی نازک یک سیستم مهاربندی مناسب و اقتصادی میباشد. ورقهای موجدار با توجه به شکل هندسی خود از سختی و شکلپذیری بالاتری نسبت به ورقهای صاف برخوردارند. در این بررسی آزمایشگاهی سختی، مقاومت و برش پایه دیوار برشی صاف و موجدار ذوزنقهای قائم با زاویه موج 45 درجه تحت بارگذاری چرخهای مورد بررسی قرار گرفتهاست.
As yet, various systems have been proposed to withstand lateral loads caused by wind and earthquakes, which can be called bending frames, types of braces, concrete shear walls, types of energy consuming systems. The most important parameters that are considered in choosing a system resistant to lateral loads are: hardness, strength, ductility. Steel shear walls, which are used in both smooth and reinforced forms, are a relatively new system for lateral wind resistance, and studies by researchers over the past four decades have shown that thin shear walls are a suitable and economical bracing system. Due to their geometric shape, corrugated sheets have a higher hardness and ductility than flat sheets. In this laboratory study, the stiffness, strength and shear base of a smooth and corrugated shear wall of vertical trapezoids with a wave angle of 45 ° under cyclic loading have been investigated.
Steel shear wall, Trapezoidal corrugated shear wall, Resistance, Cyclic loading
دیوار برشی فولادی, دیوار برشی موجدار ذوزنقهای, مقاومت, بارگذاری چرخهای
21
33
http://journalisss.ir/browse.php?a_code=A-10-964-1&slc_lang=fa&sid=1
2020/07/232021/05/26
1400/3/5
2021/09/142021/12/12
1400/9/21
S,D
S. M. Dashti zand
Shahroud University of Technology
سیده مریم
دشتی زند
m.dashtizand@shahroodut.ac.ir
0031947532846003194
0031947532846003194
Yes
دانشگاه صنعتی شاهرود
V.R
Kalatajari
Shahroud University of Technology
وحیدرضا
کلاتجاری
v.kalatjari@gmail.com
0031947532846003195
0031947532846003195
No
دانشگاه صنعتی شاهرود
N
Khajeh Ahmad Attari
BHRC
نادر
خواجه احمد عطاری
n.attari@bhrc.ac.ir
0031947532846003196
0031947532846003196
No
مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی
fa
تحلیل لرزهای احتمالاتی سازههای فولادی مجهز به میراگرهای ویسکوز غیر خطی
Probabilistic Seismic Analysis of Steel Structures Equipped with Nonlinear Viscous Dampers
در دو دهه اخیر بسیاری از سازهها به دلیل تغییر در ضوابط آییننامههای لرزهای یا تغییر کاربری ساختمانها، نیازمند بهسازی لرزهای میباشند. از طرفی استفاده از میراگرهای ویسکوز در بهسازی لرزهای به دلیل نصب ساده، کمترین تداخل با سازه موجود و همچنین بهبود چشمگیر عملکرد لرزهای ساختمانها به سرعت در حال افزایش است. هدف اصلی این مقاله ارایه یک روند طراحی جدید جهت ارزیابی لرزهای احتمالاتی سازههای فولادی مجهز به میراگرهای ویسکوز غیر خطی میباشد. برای بررسی عددی از سه قاب خمشی فولادی 3، 9 و 20 طبقه، به عنوان سازه محک استفاده شده است. این سازهها به دلیل تفاوت محسوس مشخصات دینامیکی، بیانگر سازههای کوتاه، میان و بلندمرتبه میباشند. برای تحلیل تاریخچه زمانی غیرخطی از دو شتاب نگاشت حوزه نزدیک و دو شتاب نگاشت حوزه دور با شدت های مختلف (جمعاً ده شتاب نگاشت) استفاده شده است. همچنین تحلیل غیر ابعادی برای ارزیابی پارامتر عدم قطعیت توان سرعت میراگرهای ویسکوز غیرخطی صورت پذیرفته است. سپس به برآورد احتمالاتی خرابی سازههای محک و بررسی تاثیر عدم قطعیت پارامتر بی بعد ضریب میرایی و شدت توان میراگر بر پاسخ لرزهای سازه پرداختهایم. با ارزیابی نتایج تحلیل لرزهای برای میراگرهای ویسکوز با شدت توان 0.2، 0.3 و 0.4 مشخص گردید اگر چه بهسازی لرزهای در همهی ساختمانهای محک منجر به بهبود چشمگیر علمکرد لرزهای شده است، لیکن روند طراحی پیشنهادی در سازههای بلندمرتبه بهسازی شده با شدت توان 0.4 موثرتر میباشد.
During the recent two decades, many structures have become in need for seismic retrofit due to changes in either requirements of relevant seismic codes or the building usage. Viscous dampers are increasingly employed for seismically retrofitting various structures thanks to their easy installation and minimum intervention into the existing structure while significantly improving the seismic performance of the building. The main objective of this paper is to present a new design procedure for the evaluation of probabilistic seismicity of steel structures equipped with nonlinear viscous dampers. For this purpose, numerical investigation was conducted on, as benchmark structures, three steel-made moment-resistant frames with 3, 9, and 20 stories. Due to significant differences in their dynamic characteristics, these three structures represented low-rise, mid-rise, and high-rise buildings, respectively. Nonlinear time history analysis was performed using two near-field and two far-field accelerograms at various intensities (making up a total of 10 accelerograms). Moreover, nondimensional analysis was done to evaluate the uncertainties associated with velocity exponent of the nonlinear viscous dampers. Next, probabilistic estimation of damages occurred to the benchmark structures was performed and the effect of the uncertainty associated with the dimensionless power intensity of the damper on the seismic response of the structure. Investigating the results of the seismic analysis for viscous dampers at power intensities of 0.2, 0.3, and 0.4, it was found that although the seismic retrofit had significantly improved the seismic performance in all model structures but the proposed design procedure was more effective in the retrofitted high-rise structures at the power intensity of 0.4.
Viscous dampers, steel structures, seismic risk, seismic retrofit, probabilistic response, beta density distribution function
میراگرهای ویسکوز, ساختمانهای فولادی, ریسک لرزه ای, بهسازی لررزهای, ارزیابی احتمالاتی, تابع چگالی بتا
35
52
http://journalisss.ir/browse.php?a_code=A-10-704-3&slc_lang=fa&sid=1
2020/07/232021/05/262021/04/3
1400/1/14
2021/09/142021/12/122021/09/14
1400/6/23
Shahrokh
Anvarizadeh
Department of Civil Engineering, Abadan Branch, Islamic Azad University, Abadan, Iran
شاهرخ
انوری زاده
shahrokhanvarizadeh@gmail.com
0031947532846002970
0031947532846002970
No
گروه مهندسی عمران، واحد آبادان، دانشگاه آزاد اسلامی، آبادان، ایران
Mohammad
Bahmani
Department of Civil Engineering, Abadan Branch, Islamic Azad University, Abadan, Iran
محمد
بهمنی
m64bahmani@yahoo.com
0031947532846002971
0031947532846002971
Yes
گروه مهندسی عمران، واحد آبادان، دانشگاه آزاد اسلامی، آبادان، ایران
Seyed Afshin
Mohebi Nodez
Department of Civil Engineering, Abadan Branch, Islamic Azad University, Abadan, Iran
سید افشین
محبی نودز
s.a.m.n.1355@gmail.com
0031947532846002972
0031947532846002972
No
گروه مهندسی عمران، واحد آبادان، دانشگاه آزاد اسلامی، آبادان، ایران
fa
رفتار لرزهای سیستم مهاربند ضربدری با فولاد گرید پایین با استفاده از تحلیلهای استاتیکی و دینامیکی غیرخطی در زلزلههای حوزه نزدیک و دور از گسل
Seismic Response of X-Bracing System with Lower Grade Steel using Nonlinear Static and Dynamic Analyses in Near and Far Field Earthquakes
آییننامهها و کدهای طراحی لرزهای ساختمانها استفاده از فولاد مقاومت بالا را در سیستم باربر جانبی ساختمانها محدود نمودهاند که به دلیل شکلپذیری کمتر این نوع فولاد میباشد. با این وجود، میتوان از فولادهای نرمتر با گرید پایینتر در طراحی سیستمهای باربر جانبی ساختمانی و از جمله مهاربندهای ضربدری استفاده نمود. از طرفی، در آییننامههای طرح لرزهای ساختمانها، تفاوت چندانی بین پارامترهای لرزهای فولادهای با گریدهای مختلف در نظر گرفته نمیشود. در این تحقیق اثرات استفاده از فولادهای با گریدهای مختلف در رفتار لرزهای سیستم مهاربندی ضربدری تحت تحلیلهای دینامیکی غیرخطی بررسی گردیده است. قابهای 4، 8 و 12 طبقه برای منطقه با خطر لرزهخیزی خیلی شدید بر اساس روشهای متداول آییننامههای ساختمانی و دو نوع گرید مختلف فولاد طراحی شدهاند. نتایج بدست آمده نشان میدهد که قابهای طراحی شده با مهاربند از نوع فولاد گرید پایینتر کارایی لرزهای بالاتری را تحت زلزلههای حوزه نزدیک و دور دارند. همچنین در بررسی قابها تحت شتابنگاشتهای حوزه نزدیک، بخصوص با ویژگی جهتپذیری پیشرونده گسل، پاسخها شدیدتر بوده و تغییرمکانهای بزرگتری در قابها ایجاد گردیدند.
The building codes and seismic design specifications restricted using high strength steel in lateral load resisting systems because of its less ductility. However, it is possible to use lower grade steel in design of lateral load resisting systems, including X-Braces. In addition, the seismic design specifications generally do not consider significant difference in seismic design parameters of steel with different grades. In this research, effects of using steel with different grades in seismic behavior of X-Bracing system studied using nonlinear dynamic analyses. The frames with 4, 8 and 12 stories in high seismic zone designed with conventional design methods and regarding requirements of building codes. Two different steel grades considered in design of diagonals in X-Braced frames.
According to nonlinear static and dynamic analyses on different frames, it is found that the seismic performance of frames designed with lower grade steel is higher under near and far field earthquakes. In addition, the analysis of both type of frames under near-field ground motions showed more sever responses and bigger displacements, especially in progressive-direction faults.
X-Bracing, Steel Grade, Seismic Response, Energy Dissipation Capacity, Near and Far Field
مهاربند ضربدری, گرید فولاد, رفتار لرزهای, ظرفیت جذب انرژی, پایداری
53
69
http://journalisss.ir/browse.php?a_code=A-10-230-2&slc_lang=fa&sid=1
2020/07/232021/05/262021/04/32020/02/26
1398/12/7
2021/09/142021/12/122021/09/142021/10/31
1400/8/9
Parviz
Ebadi
Shahr-e Qods Islamic Azad University
پرویز
عبادی
parviz.ebadi@gmail.com
0031947532846002973
0031947532846002973
Yes
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس
Mahmmoud
Goli
محمود
گلی
MahmmoudGoli@gmail.com
0031947532846002974
0031947532846002974
No
fa
طراحی لرزه ای مهاربندهای کمانشتاب با طول کوتاه
Seismic Design of Reduced-Length Buckling-Restrained Brace
اعضای مهاربندی در طول عمر یک سازه با نیروهای کششی و فشاری مواجه میشوند، اما مساله اصلی در این المانها وقوع کمانش در مواجهه با نیروهای فشاری میباشد. مهاربندهای کمانشتاب با توجه به شکل پذیری بالا و رفتار تقریبا یکسان در کشش و فشار، مدتها است که در کشورهای پیشرفته دنیا به کار گرفته میشود. یکی از بهبودها بر روی این سیستم، استفاده از مهاربندهای کمانشتاب با طول کمتر نسبت به نوع متعارفِ این سیستم میباشد. منحصربه فردترین مزیت این روش امکان انتخاب مستقل دو پارامتر سختی و مقاومت میباشد. از دیگر مزیتهای کاهش طول قسمت کمانشتاب، میتوان به مواردی از قبیل کاهش هزینه ساخت، انعطاف در موقعیت نصب و افزایش سختی پس از تسلیم اشاره کرد.
در این مقاله ابتدا به معرفی طرح پیشنهادی و مزیتهای کاهش طول در مهاربند کمانشتاب پرداخته و سپس مبانی طراحی لرزهای این روش بیان میشود. در ادامه به منظور درک بهتر و مقایسه این نوع مهاربند، نتایج مقایسهای طراحی لرزهای و تحلیل تاریخچه زمانی برای مهاربند کمانشتاب و مهاربند کمانشتاب طول کوتاه مورد بررسی قرار میگیرد. نتایج تحلیل حاکی از عملکرد لرزهای مناسبتر سیستمهای مهاربندی کمانشتاب با طول کوتاه میباشد.
The bracing elements experience both tensile and compressive forces during an earthquake, however buckling is critical in bracing members. Buckling-Restrained brace (BRB) - in which the buckling is prohibited - have long been used in developed countries due to their high ductility and similar behavior in tension and compression. One of the improvements on this system is the use of BRB with reduced length rather than the whole brace as in conventional BRBs. The most unique advantage of this innovation is the independent selection of two parameters of stiffness and strength. Other advantages of reducing the length of buckling-restrained are reduced construction cost, flexibility in installation position, and increasing stiffness after yielding.
In this study the proposed reduced length BRB system is presented. Afterwards the advantages of reducing the length of buckling-restrained brace are introduced. The basics of seismic design of reduced length BRB frames are expressed. The comparative results of seismic design and time history analysis for BRB and reduced length Buckling-Restrained brace (RLBRB) are discusses. The results of the nonlinear analysis show better seismic performance of RLBRB in comparison to conventional BRB.
BRB, Non-linear Time History, Pushover, Reduced-length BRB
مهاربند کمانشتاب با طول کوتاه(RLBRB), مبانی طراحی, مهاربند کمانش تاب (BRB), تحلیل استاتیکی غیرخطی (Pushover), تحلیل تاریخچه زمانی
71
80
http://journalisss.ir/browse.php?a_code=A-10-1017-1&slc_lang=fa&sid=1
2020/07/232021/05/262021/04/32020/02/262021/09/2
1400/6/11
2021/09/142021/12/122021/09/142021/10/312021/09/1
1400/6/10
Ali
Razavi
University of Science and Culture
علی
رضوی طباطبائی
arazavi@usc.ac.ir
0031947532846002964
0031947532846002964
Yes
دانشگاه علم و فرهنگ
fa
معرفی و ارزیابی سازه های مرکزگرای ترکیبی با رویکرد تاب آوری لرزه ای
Development and assessment of hybrid self-centering structures for seismic resilience
در این پژوهش یک سیستم نوین مرکزگرای ترکیبی معرفی میشود. این سیستم متشکل از سیستم مرکزگرا و میراگر اصطکاکی پال میباشد. روش طراحی سیستم مرکزگرای ترکیبی توضیح و بسط داده میشود، همچنین مثال هایی از طراحی این سیستم ارائه میشود. سیستم مرکزگرای ترکیبی نه تنها دارای ظرفیت اتلاف انرژی خوبی است، بلکه میتواند تغییر مکان نسبی پسماند در سازه ها را کنترل و یا حتی حذف کند. در واقع سیستمهای مرکزگرای ترکیبی توانایی تنظیم تغییر مکان نسبی پسماند هدف (صفر یا هر مقداری) در سازه تحت بار جانبی را مانند یک سیستم کاملاً مرکزگرا دارد، علاوه بر آن مزیت اتلاف انرژی بالای میراگرهای اصطکاکی پال را نیز داراست. این سیستم مرکزگرای ترکیبی به منظور تاب آوری لرزه ای از منظر اقتصادی (قابلیت بهره برداری بی وقفه بعد از زلزله) و عملیات ساخت توسعه داده شده است. به منظور ارزیابی روش طراحی پیشنهاد شده، از سازههای مختلف کوتاه تا بلند مرتبه (3، 6، 9 و12 طبقه) که مجهز به سیستم مرکزگرا هستند و از ادبیات فنی انتخاب شدهاند استفاده میشود و بر اساس روش معرفی شده طراحی مجدد میشوند. سپس این سازهها تحت آنالیزهای چرخه ای مورد بررسی قرار میگیرند. تغییر مکان نسبی پسماند و ظرفیت اتلاف انرژی از جمله پارامترهایی از پاسخ سازه هستند که در این پژوهش بررسی میشوند. نتایج نشان میدهد که معادلات طراحی پیشنهاد شده با دقت مناسب عملکرد هدف سازه (تغییر مکان نسبی پسماند هدف) با سیستم مرکزگرای ترکیبی را تأمین میکند و به وضوح برتری سیستم مرکزگرای ترکیبی به هر یک از سیستمهای کاملاً مرکزگرا و پال مشخص میشود.
In this study, a novel hybrid self-centering system is introduced. This system consists of self-centering systems and Pall friction dampers. The design methodology of hybrid self-centering systems is developed and some examples of the designed hybrid self-centering are presented. Hybrid self-centering systems not only have the capability of dissipating energy but can also remove or arrange residual drifts of structures. In fact, hybrid self-centering systems can maintain design target residual drifts (zero or any) during lateral loading similar to the pure self-centering system and have the benefits of high capacity energy dissipation of Pall friction dampers. The hybrid self-centering system is developed for seismic resilience in terms of economic benefits, ready-to-use after the earthquake event, and practical fabrication. To evaluate the proposed design method, different low- to high-rise (3-, 6-, 9- and 12-story) buildings are selected from the literature, redesigned based on the proposed method, and then subjected to cyclic loading. Results are presented in terms of the cyclic response, residual drift and energy dissipation capacity of structures. Results indicate that the proposed design equations precisely meet the target structural performance (target residual drift) of the hybrid self-centering system and this system is obviously a superior system compared to the pure self-centering or Pall system.
Seismic resilience, Residual drift, Design methodology, Self-centering system, Friction damper, Hysteresis curve
تاب آوری لرزه ای, تغییر مکان نسبی پسماند, روش طراحی, سیستم مرکزگرا, میراگر اصطکاکی, منحنی هیسترزیس
81
91
http://journalisss.ir/browse.php?a_code=A-10-142-2&slc_lang=fa&sid=1
2020/07/232021/05/262021/04/32020/02/262021/09/22021/07/11
1400/4/20
2021/09/142021/12/122021/09/142021/10/312021/09/12021/09/13
1400/6/22
Amir Sina
Shams
Imam Khomeini International University
امیر سینا
شمس
as.shams@edu.ikiu.ac.ir
0031947532846002965
0031947532846002965
No
دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)
Mohammad Soheil
Ghobadi
Imam Khomeini International University
محمد سهیل
قبادی
msghobadi@eng.ikiu.ac.ir
0031947532846002966
0031947532846002966
Yes
دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)