بعد از زلزله نورتریج، محققین بسیاری یکی از علل شکست اتصالات را وقوع پدیده خستگی کم چرخه تحت بارهای سیکلیک زلزله معرفی نمودند. مطالعات انجام شده در زمینه خستگی کم چرخه در سازههای قاب خمشی فولادی، اغلب به صورت آزمایشگاهی، تحلیلی و به صورت موضعی در قالب اتصال انجام شده است، لذا لزوم ارزیابی نقاط بحرانی کل سازه و تاثیر پارامترهای لرزهای در مقیاس کلی قاب، بیشتر احساس میشود. در مقاله حاضرضمن مدلسازی و انجام آنالیز دینامیکی یک قاب خمشی فولادی، تاثیر خستگی کم چرخه تحت زلزلههای مختلف در اتصالات قاب مذکور مورد بررسی قرار گرفته است. میزان آسیب و یا کاهش عمر خستگی هماهنگی مناسبی با طیف پاسخ زلزلههای متفاوت در پریود سازه داشته است. همچنین نتایج نشان میدهد افزایش ماکزیمم شتاب زلزله،سبب افزایش آسیب خستگی در اتصال شده است وباکاهش ٦٨ درصدی مدت زلزله در تحلیل، آسیب خستگی در اتصال با ١٧ درصدکاهش(بطور متوسط) همراه بوده است.